Anunt de concurs - Maraton de înot „24 AquaMasters”, ediţia a V-a


Maraton de înot „24 AquaMasters”, ediţia a V-a
 
 
Informaţii generale:
 
Perioada de desfăşurare: 19-20.03.2016
Locaţie: bazinul de înot „Bega”, zona Circumvalaţiunii, Timişoara, 25 m, 6 culoare, temperatura apei aprox. 29 grade;
Grup ţintă: persoane care au împlinit 18 ani;
Scop: promovarea înotului masters;
Organizator: Clubul de Înot Masters Timişoara, în colaborare cu: Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Timiş, Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport - Universitatea de Vest din Timişoara.
 
După fiecare ciclu de 4 ore, vor fi afișate în incinta bazinului statistici cu rezultatele obținute, atât la nivel de echipă, cât și individual. 
Evenimentul va fi transmis online în timp real pe Internet. Linkul corespunzător va fi publicat înainte de începerea evenimentului, pe contul de Facebook al evenimentului https://www.facebook.com/events/182753905429184/ și pe situl Internet http://www.timisoara.inot-masters.ro/ (astfel încât participanții pot fi văzuți înotând de către rude, prieteni, colegi de muncă și vecini).
 
Participanţi
 
Pot participa persoane care au împlinit 18 ani până la data evenimentului şi au o stare de sănătate şi o pregătire fizică adecvată pentru participarea la un astfel de eveniment.
Nu este necesar ca participanţii să facă parte dintr-un club/asociaţie sportivă.
Fiecare participant va face parte dintr-o echipă. Înscrierea se poate face în echipă sau individual.
Participanţii vor concura pe propria răspundere, în acest sens vor semna o declaraţie înainte de începerea evenimentului.
Pe tot parcursul evenimentului, participanţii trebuie să aibe o conduită adecvată, în spiritul fair-play-ului şi respectului pentru coechipieri, adversari, oficiali.
 
Echipe
 
Echipele sunt formate din 8 titulari + (opţional) 2 rezerve. Titularii vor înota câte 30 de minute, în 6 runde, în ordinea programării (total 3 ore). Rezerva va putea înlocui un titular indisponibil, dar nu va putea înota:
  • de 2 ori într-o rundă;
  • 2x30 de minute consecutiv;
  • mai mult de 4 runde.
Fiecare echipă va avea un căpitan de echipă care va asigura comunicarea dintre organizatori şi membrii echipei.
Pentru creşterea vizibilităţii evenimentului, fiecare echipă va putea avea un înotător invitat (persoane fizice cu vizibilitate publică sau reprezentanţi ai unor instituţii publice sau private) care va înota o singură dată, 100 m (4 lungimi de bazin), înainte de deschiderea competiţiei.. Nu are importanță procedeul, viteza sau corectitudinea tehnică. Organizatorii vor învita presa.
 
La competiţie se vor putea înscrie 6 echipe (în cazul în care numărul de echipe încrise depăşeşte numărul maxim, organizatorii, pot permite participarea acestora, în funcţie de disponibilitatea logistică disponibilă), acestea fiind repartizate pe culoare în ordinea înscrierii, după cum urmează:
 
Notă
În situația în care, în perioada anunțată pentru înscriere, se înregistrează mai mult de șase echipe, echipele ce se vor înscrie după depășirea numărului de culoare disponibile la bazin (6), vor putea participa doar în cazul în care organizatorii vor reuși cooptarea unui număr suficient de arbitri care să asigure procesul de numărare al bazinelor parcurse. 
Este posibilă înscrierea a cel mult două echipe peste numărul de culoare. 
Față de repartizarea primelor 6 echipe (realizată prin algoritmul de mai sus), poziționarea celor 2 echipe pe culoare se va face prin tragere la sorți astfel încât: (a) cele două culoare pe care înoată câte două echipe să nu fie culoarele 1 și 6, aflate la marginile bazinului (scările de la capetele bazinului restricționează lățimea culoarului) și (b) cele două culoare pe care înoată câte două echipe să nu se afle în vecinătate directă. Cu alte cuvinte, în această situație, este posibil ca două dintre echipele aflate pe culoarele 2-3-4-5 să înoate pe același culoar cu o altă echipă.
 
Echipament
 
Este obligatorie utilizarea căştii de înot. Este recomandată utilizarea ochelarilor de înot.
Nu este permisă utilizarea costumelor speciale de înot sau a materialelor ajutătoare: labe, palmare, plute, etc.
 
Programul competiţiei
 
Sâmbătă, 19.03.2016
11,30-11,45 plata înscrierii: căpitanii de echipă fac plata pt fiecare echipă în parte 
11,45-12:00 ședință tehnică cu căpitanii de echipă 
12,00-12,30 încălzire
12,20-12,50 festivitate de deschidere competiţiei:
12:20 fotografie de grup (toți participanții, dar grupați pe echipe) 
12:25 cuvânt de deschidere-reprezentant CIMT 
12:30 despre problematica apei - invitați 
12:45 proba de înot a invitaților (100 m) 
12:50 închiderea festivității de deschidere-reprezentant CIMT 
13:00 startul maratonului
 
Duminică, 20.03.2016
13,00 fluierul de încheiere:
 
După încheierea maratonului: 
13:20 poză de grup (amestecați, nu pe echipe) 
13:30 festivitate de premiere (echipe și individual) 
14:00 închiderea evenimentului
 
Regulament
 
  • înotătorii se vor prezenta la start cu maxim 5 minute înainte de ora programată; 
  • startul se poate lua de pe block-start, de pe marginea bazinului sau din apa;
  • in timpul înotului este permisă utilizarea oricărui procedeu de înot;
  • participanţii vor înota pe culoarul pe care este programată echipă din care fac parte, astfel încât să evite ciocnirile cu înotătorii de pe culoarul vecin;
  • schimbul de ştafetă va fi anunţat printr-un fluier lung, cu 30 de secunde înaintea orei programate. După fluierul lung, schimbul de ştafetă se va realiza în momentul în care cei care înoată vor ajunge la capătul bazinului, în partea din care se face startul;
  • în cazul întârzierii unui concurent la schimbul de ştafetă, acesta va putea înota doar timpul rămas din cele 30 de minute aferente rundei respective, din momentul prezentării la start, fără alte penalizări;
  • contabilizarea numărului de bazine efectuate, va fi realizată de arbitrii de culoar, pentru eventualele contestaţii existând proba video;
  • comportamentul participanţilor trebuie sa fie respectuos faţă de arbitri, ceilalti participanti, spectatori, organizatori sau voluntari;
  • nu este permis consumul de bauturi alcoolice pe durata concursului;
  • cei care vor dormi la bazin, ar fi bine să își aducă un sac de dormit sau o pătură. Se doarme în sala de gimnastică pe saltele. În sală, se intră fără încălțăminte și fără mâncare. Nu se poartă conversații și nu se fumează. Telefoanele trebuie puse pe minim (pe mut ar fi și mai bine!). La plecarea din sală, se strânge echipamentul de dormit și se lasă salteaua disponibilă (nu este permisă ocuparea saltelei dacă proprietarul echipamentului nu doarme pe ea în acel moment) 
  • nerespectarea celor de mai sus conduce la penalizări (pâna la excluderea din concurs), decizia fiind la latitudinea organizatorilor.
 
Penalizări
 
  • greşeala de start (startul furat) se penalizează cu 10 bazine;
  • întoarcerea greşită (dacă nu se atinge peretele cu orice parte a corpului) se penalizează cu 10 bazine;
  • nerespectarea ordinii de intrare la start se penalizează cu 10 bazine;
  • nerespectarea spaţiului pentru arbitri, sau deranjarea acestora se penalizează cu 10 bazine.
Penalizările vor fi aplicate la finalul competiţiei, prin scădere, din numărul total de bazine realizat de către echipa penalizată.
 
Înscriere
 
La competiţie pot participa maxim 6 echipe. Înscrierea se va face în ordine cronologică.
Dacă există înotători fără echipă, aceştia se vor putea înscrie individual; în funcţie de numărul acestora, organizatorii vor putea forma una sau mai multe echipe, criteriul aplicat fiind cel cronologic (în ordinea înscrierii).
Echipele înscrise (complete) au prioritate în faţa echipelor formate de organizatori din înotători individuali.
 
Înscrierile se vor face on-line, din data de 22.02.2016 până la data de 14.03.2016, la adresa:
http://www.timisoara.inot-masters.ro
Componenţa echipelor şi repartizarea lor pe culoare va fi anunţată on-line, până la data de 17.03.2016.
Lista membrilor fiecarei echipe cu o fotografie a fiecarei persoane va fi afisata pe situl Internet al clubului. In acest sens, participantii vor pune la dispozitia organizatorilor, la contact@timisoara.inot-masters.ro,până la data de 14.03.2016, fotografii (tip pasaport) in format digital.
 
Taxa de participare la competiţie este de 60 lei de persoană. Pentru ştafetele ce reprezintă firme, taxa de participare este de 120 lei pentru fiecare component al ştafetei. Plata înscrierii unei echipe se va face de către căpitanul echipei:
  • la secretariatul evenimentului, sâmbătă, 19.03.2016, între orele 11,30 şi 12,00;
  • prin bancă, în contul bancar: Titular: Clubul de Inot MASTERS Timisoara cont:
RO 47 BRDE 360SV 58 64 11 23 600BRD Continental, Timisoara, cod fiscal 22406183. Denumirea platii: contribuţie maratonul 24AquaMasters.
 
Fiecare participant va primi:
  • la începutul competiţiei: tricoul competiţiei, diploma de participare, apă (2 litri);
  • la circa 6 ore, pachet cu mâncare: 1 baton cereale, 1 banană, 1/4 pizza, glucoză.
 
Tricourile, apa, batoanele și glucoza vor fi distribuite căpitanilor de echipă înainte de începerea maratonului.
Pizza va fi servită la orele 16:00, 22:00, 5:00 și 11:00 (ore aproximate!) și se ridică de către căpitanii de echipă pt. toți membrii lor plătitori (indiferent dacă sunt sau nu prezenți la bazin). Este vorba despre pizza cu șuncă și ciuperci. Pt. vegetarieni, ar putea fi pizza Margherita (cu brânză). Cu părere de rău, dar nu avem posibilitatea de a oferi alte opțiuni pt pizza. Dacă pizzeriile contactate nu lucrează pe timpul nopții, la cea de-a treia rundă de mâncare, în loc de pizza ar putea fi un senvici.  
 
Plata este datorata pt. fiecare persoana care face parte din stafeta, deci, inclusiv pt rezerve. Exista si posibilitatea ca rezervele sa participe fara niciun cost dar, in acelasi timp, fara de beneficieze de tricou, apa si mancare. Chiar si in aceste conditii, toti participantii (cu sau fara taxa de participare) vor primi diploma de participare.
 
Pe durata maratonului, organizatorii pun gratuit la dispoziția participanților servicii de masaj. O repriză de masaj va dura 8-9 minute. Programările se fac dinainte, pe un tabel, luând în considerare intervale de 10 minute. 
 
 
Premii
 
Va fi declarată câştigătoare, echipa care va contabiliza cel mai mare număr de bazine, parcurse în cele 24 de ore ale competiţiei.
Componenţii echipelor de pe primele 3 locuri vor primi diplome.
Concurentul şi concurenta cu cel mai mare număr de bazine parcurse, la fiecare caregorie de vârstă (18-24, 25-29, 30-34, 35-39, şamd) vor primi diplome.
 
Facilităţi
 
Organizatorii vor pune la dispoziţia participanţilor:
  • spaţiu de odihnă (este recomandată utilizarea sacilor de dormit);
  • spaţiu de socializare (dotat cu calculator şi videoproiector, se vor rula filme, videoclipuri, etc.);
  • spaţiu în care se va lua masa (dotat cu TV).
 
Riscul de accidente
 
Organizatorii vor supraveghea desfăşurarea concursului pe toată durata sa.
Participarea la competiţie presupune o stare de sănătate corespunzătoare şi o bună condiţie fizică.
Participanţii îşi vor asuma responsabilitatea cu privire la riscurile practicării înotului şi riscurile participării la competiţie.
În cazul în care un înotător va avea, pe durata cursei, probleme ce impun asistenţă din partea organizatorilor, va încerca să semnalizeze acest lucru prin ridicarea unei mâini deasupra capului.
 

 

Text actualizat la 5 martie 2016

 

 


Clubul

Functionarea clubului



Afla aici totul despre competitiile de inot masters

Ultimele noutati

Utile pentru membrii

Programare antrenamente Calculator cotizatie Lista contacte Club

Ultimul album foto

Ultimul video

Asociatia de Inot Masters Romania