Anunt de concurs - Maraton de înot „24 AquaMasters”, ediţia a VII-a


 

Maraton de înot „24hAquaChallenge”, ediţia a VII-a

 
Informaţii generale:
 

·         Perioada de desfăşurare:       10-11.03.2018

·         Locaţie: bazinul de înot „Bega”, zona Circumvalaţiunii, Timişoara, 25 m, 6 culoare, temperatura apei aprox. 29 grade;

·         Grup ţintă: persoane care au împlinit 18 ani;

·         Scop: promovarea înotului masters;

·         Organizator: Clubul de Înot Masters Timişoara, în colaborare cu: Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Timiş, Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport - Universitatea de Vest din Timişoara.

 
Participanţi
 

·         Pot participa persoane care au împlinit 18 ani până la data evenimentului şi au o stare de sănătate şi o pregătire fizică adecvată pentru participarea la un astfel de eveniment. În mod excepţional, cu acordul scris al unuia dintre părinţi sau al unei persoane adulte care are calitatea de tutore, pot participa şi persoane care au împlinit vârsta de 16 ani. Vârsta trebuie probată pe baza actului propriu de identitate.

·         Nu este necesar ca participanţii să facă parte dintr-un club/asociaţie sportivă.

·         Fiecare participant va face parte dintr-o echipă. Înscrierea se poate face în echipă sau individual.

·         Participanţii vor concura pe propria răspundere. În acest sens, vor semna o declaraţie înainte de începerea evenimentului.

·         Pe tot parcursul evenimentului, participanţii trebuie să aibe o conduită adecvată, în spiritul fair-play-ului şi respectului pentru coechipieri, adversari, oficiali.

 
Echipe
 

·         Echipele sunt formate din 8 titulari + (opţional) 2 rezerve.

·         Titularii vor înota câte 30 de minute, în 6 runde, în ordinea programării (total 3 ore).

 

Nr. concu

rent

Runda 1

Runda 2

Runda 3

Runda 4

Runda 5

Runda 6

1
13,00-13,30
17,00-17,30
21,00-21,30
01,00-01,30
05,00-05,30
09,00-09,30
2
13,30-14,00
17,30-18,00
21,30-22,00
01,30-02,00
05,30-06,00
09,30-10,00
3
14,00-14,30
18,00-18,30
22,00-22,30
02,00-02,30
06,00-06,30
10,00-10,30
4
14,30-15,00
18,30-19,00
22,30-23,00
02,30-03,00
06,30-07,00
10,30-11,00
5
15,00-15,30
19,00-19,30
23,00-23,30
03,00-03,30
07,00-07,30
11,00-11,30
6
15,30-16,00
19,30-20,00
23,30-00,00
03,30-04,00
07,30-08,00
11,30-12,00
7
16,00-16,30
20,00-20,30
00,00-00,30
04,00-04,30
08,00-08,30
12,00-12,30
8
16,30-17,00
20,30-21,00
00,30-01,00
04,30-05,00
08,30-09,00
12,30-13,00
 

·         Rezerva va putea înlocui un titular indisponibil, dar nu va putea înota:

-          de 2 ori într-o rundă;

-          2x30 de minute consecutiv;

-          mai mult de 4 runde.

·         Fiecare echipă va avea un căpitan de echipă care va asigura comunicarea dintre organizatori şi membrii echipei.

·         Fiecare echipă (E) înoată pe un culoar.

 

Culoarul 1

Culoarul 2

Culoarul 3

Culoarul 4

Culoarul 5

Culoarul 6

E5
E3
E1
E2
E4
E6
 

·         În situația în care, în perioada anunțată pentru înscriere, se încriu mai multe echipe decât numărul de culoare ale bazinului (6), echipele ce se vor înscrie după depășirea numărului de culoare, vor putea participa doar în cazul în care organizatorii vor reuși cooptarea unui număr suficient de arbitri care să asigure procesul de numărare al bazinelor parcurse. Este posibilă înscrierea a cel mult două echipe peste numărul de culoare. Față de repartizarea primelor 6 echipe (realizată prin algoritmul de mai sus), poziționarea celor 2 echipe pe culoare se va face prin tragere la sorți astfel încât: (a) cele două culoare pe care înoată câte două echipe să nu fie culoarele 1 și 6, aflate la marginile bazinului (scările de la capetele bazinului restricționează lățimea culoarului) și (b) cele două culoare pe care înoată câte două echipe să nu se afle în vecinătate directă. Cu alte cuvinte, în această situație, este posibil ca două dintre echipele aflate pe culoarele 2-3-4-5 să înoate pe același culoar cu o altă echipă.

 
Echipament
 

·         Este obligatorie utilizarea căştii de înot. Este recomandată utilizarea ochelarilor de înot.

·         Nu este permisă utilizarea costumelor speciale de înot sau a materialelor ajutătoare: labe, palmare, plute, etc.

 

Programul competiţiei

 

Sâmbătă, 10.03.2018

11,30-11,45 plata înscrierii: căpitanii de echipă fac plata pt fiecare echipă în parte 

11,40-12:0 încălzire

12,10-12,20 ședință tehnică cu căpitanii de echipă 

12,20-12,50 festivitate de deschidere competiţiei:

-          fotografie de grup (toți participanții, dar grupați pe echipe) 

-          cuvânt de deschidere

-          despre problematica apei

-          proba de înot a invitaților (100 m) 

-          închiderea festivității de deschidere

13:00 startul maratonului

 

Duminică, 11.03.2018

13,00 fluierul de încheiere

13,20 poză de grup (amestecați, nu pe echipe) 

13,30 festivitate de premiere (echipe și individual) 

14,00 închiderea evenimentului

 
Regulament
 

-          înotătorii se vor prezenta la start cu maxim 5 minute înainte de ora programată;

-          startul se poate lua de pe block-start, de pe marginea bazinului sau din apa;

-          în timpul înotului este permisă utilizarea oricărui procedeu de înot;

-          participanţii vor înota pe culoarul pe care este programată echipă din care fac parte, astfel încât să evite ciocnirile cu înotătorii de pe culoarul vecin;

-          schimbul de ştafetă va fi anunţat printr-un fluier lung, cu 30 de secunde înaintea orei programate. După fluierul lung, schimbul de ştafetă se va realiza în momentul în care cei care înoată vor ajunge la capătul bazinului, în partea din care se face startul;

-          în cazul întârzierii unui concurent la schimbul de ştafetă, acesta va putea înota doar timpul rămas din cele 30 de minute aferente rundei respective, din momentul prezentării la start, fără alte penalizări;

-          contabilizarea numărului de bazine efectuate, va fi realizată de arbitrii de culoar, pentru eventualele contestaţii existând proba video;

-          după fiecare ciclu de 4 ore, vor fi afișate în incinta bazinului statistici cu rezultatele obținute, atât la nivel de echipă, cât și individual.

-          comportamentul participanţilor trebuie sa fie respectuos faţă de arbitri, ceilalti participanti, spectatori, organizatori sau voluntari;

-          nu este permis consumul de bauturi alcoolice pe durata concursului;

-          în intervalul 21,00 p.m.-08,00 a.m. se poate dormi în sala de gimnastică, pe saltele. În sală:

o   se intră fără încălțăminte și fără mâncare.

o   nu se poartă conversații și nu se fumează.

o   telefoanele trebuie puse pe minim (pe mut ar fi și mai bine!).

-          este recomandabil ca cei care doresc să doarmă la bazin să își aducă un sac de dormit sau o pătură. La plecarea din sală, se strânge echipamentul de dormit și se lasă salteaua disponibilă (nu este permisă ocuparea saltelei dacă proprietarul echipamentului nu doarme pe ea în acel moment)

-          nerespectarea celor de mai sus conduce la penalizări (pâna la excluderea din concurs), decizia fiind la latitudinea organizatorilor.

 
Penalizări
 

-          greşeala de start (startul furat) se penalizează cu 10 bazine;

-          întoarcerea greşită (dacă nu se atinge peretele cu orice parte a corpului) se penalizează cu 10 bazine;

-          nerespectarea ordinii de intrare la start se penalizează cu 10 bazine;

-          nerespectarea spaţiului pentru arbitri, sau deranjarea acestora se penalizează cu 10 bazine.

Penalizările vor fi aplicate la finalul competiţiei, prin scădere, din numărul total de bazine realizat de către echipa penalizată.

 
Înscriere
 

·         Înscrierea se va face în ordine cronologică.

·         Dacă există înotători fără echipă, aceştia se vor putea înscrie individual; în funcţie de numărul acestora, organizatorii vor putea forma una sau mai multe echipe, criteriul aplicat fiind cel cronologic (în ordinea înscrierii) sau vor face demersuri pentru integrarea celor înscriși individual în echipe deja înscrise.

·         Echipele înscrise (complete) au prioritate în faţa echipelor formate de organizatori din înotători individuali.

·         Înscrierile se vor face on-line, din data de 13.02.2018 până la data de 08.03.2018, la adresa: http://www.timisoara.inot-masters.ro

·         Componenţa echipelor şi repartizarea lor pe culoare va fi anunţată on-line, până la data de 08.03.2018.

·         Taxa de participare la competiţie este de 60 lei de persoană. Pentru ştafetele ce reprezintă firme, taxa de participare este de 120 lei pentru fiecare component al ştafetei.

·         Plata înscrierii unei echipe se va face de către căpitanul echipei: prin bancă, în contul bancar: Titular: Clubul de Inot MASTERS Timisoara cont: RO 47 BRDE 360SV 58 64 11 23 600BRD Continental, Timisoara, cod fiscal 22406183. Denumirea platii: taxă participare maraton.

·         Dovada plății se face prin trimiterea către organizatori a unui mesaj email la contact@timisoara.inot-masters.ro, în termen de 48 de ore de la înscrierea online, având atașat ordinul de plată. Excepție fac echipele care se înscriu în 08.03.2018, caz în care mesajul trebuie trimis cel târziu 09.03.2018; nerespectarea termenului de 48 de ore, respectiv a datei de 09.03.2018 în cazul celor înscriși în 08.03.2018, duce la anularea înscrierii online;

·         În caz de neparticipare la eveniment, taxa plătită nu se restituie.

·         Plata este datorata pt. fiecare persoana care face parte din ștafetă, deci, inclusiv pt rezerve. Există și posibilitatea ca rezervele să participe fără niciun cost dar, în acest caz, nu vor beneficia de tricou, apă și mâncare. Chiar și în aceste condiții, toți participanții (cu sau fără taxă de participare) vor primi diploma de participare.

 
Beneficii directe pentru participanți
 

·         Toți participanți vor primi o diplomă de participare în care sunt menționate: numele și prenumele, timpul și locul obținut, genul și grupa de vârstă.

·         Fiecare participant va primi:

-          la începutul competiţiei: tricoul competiţiei, diploma de participare, apă (2 litri);

-          la circa 6 ore, pachet cu mâncare: 1 baton cereale, 1 banană, 1/4 pizza.

·         Glucoză va fi disponibilă la masa secretariatului.

·         Tricourile, apa și batoanele glucoza vor fi distribuite căpitanilor de echipă înainte de începerea maratonului.

·         Pizza va fi servită la orele 16:00, 22:00, 5:00 și 11:00 (ore aproximate!) și se ridică de către căpitanii de echipă pt. toți membrii lor plătitori (indiferent dacă sunt sau nu prezenți la bazin). Este vorba despre pizza cu șuncă și ciuperci. Pt. vegetarieni, va fi disponibilă pizza fără carne.  

·         Pe durata maratonului, organizatorii pun gratuit la dispoziția participanților servicii de masaj. Programările se fac dinainte, pe un tabel aflat pe masa secretariatului. Durata unei sesiuni de masaj depinde de nr. de maseuri.

 
Premii
 

·         Va fi declarată câştigătoare, echipa care va contabiliza cel mai mare număr de bazine, parcurse în cele 24 de ore ale competiţiei.

·         Echipele de pe primele 3 locuri vor primi diplome.

·         Concurentul şi concurenta cu cel mai mare număr de bazine parcurse, la fiecare grupă de vârstă și gen (18-24, 25-29, 30-34, 35-39, şamd) vor primi diplome.

 
Facilităţi
 

Organizatorii vor pune la dispoziţia participanţilor:

-          spaţiu de odihnă (este recomandată utilizarea sacilor de dormit);

-          spaţiu de socializare (dotat cu calculator şi videoproiector, se vor rula filme, videoclipuri, etc.);

-          spaţiu în care se va lua masa (dotat cu TV).

 

Riscul de accidente

 

·         Organizatorii vor supraveghea desfăşurarea concursului pe toată durata sa.

·         Participarea la competiţie presupune o stare de sănătate corespunzătoare şi o bună condiţie fizică.

·         Participanţii îşi vor asuma responsabilitatea cu privire la riscurile practicării înotului şi riscurile participării la competiţie.

·         În cazul în care un înotător va avea, pe durata cursei, probleme ce impun asistenţă din partea organizatorilor, va încerca să semnalizeze acest lucru prin ridicarea unei mâini deasupra capului.

Imagine publică

·         Lista membrilor fiecarei echipe cu o fotografie a fiecarei persoane va fi afisata pe situl Internet al clubului. In acest sens, participantii vor pune la dispozitia organizatorilor, la contact@timisoara.inot-masters.ro,până la data de 06.03.2018, fotografii (tip pasaport) in format digital.

·         Prin înscrierea în eveniment, participanţii autorizează organizatorii să utilizeze şi să reproducă orice material conţinând imagini de pe durata evenimentului care includ participanţi.

·         Evenimentul va fi transmis online în timp real pe Internet. Linkul corespunzător va fi publicat înainte de începerea evenimentului, pe contul de Facebook al evenimentului și pe situl Internet http://www.timisoara.inot-masters.ro/ (astfel încât participanții pot fi văzuți înotând de către rude, prieteni, colegi de muncă și vecini).

·         Pentru creşterea vizibilităţii evenimentului, fiecare echipă va putea avea un înotător invitat (persoane fizice cu vizibilitate publică sau reprezentanţi ai unor instituţii publice sau private) care va înota o singură dată, 100 m (4 lungimi de bazin), înainte de deschiderea competiţiei. Nu are importanță procedeul, viteza sau corectitudinea tehnică.

·         Organizatorii vor invita presa.

 
Text actualizat 22.01.2018

 

 

Clubul

Functionarea clubului



Afla aici totul despre competitiile de inot masters

Ultimele noutati

Utile pentru membrii

Programare antrenamente Calculator cotizatie Lista contacte Club

Ultimul album foto

Ultimul video

Asociatia de Inot Masters Romania