Anunt de concurs
Informaţii generale:
Perioada de desfăşurare: 17-18.03.2012
Locaţie: bazinul de înot „Bega”, zona Circumvalaţiunii, Timişoara, 25m, 6 culoare, temperatura apei aprox. 29grade;
Grup ţintă: persoane peste 18 ani;
Scop: promovarea înotului masters;
Organizator: Clubul de Înot Masters Timişoara, Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Timiş, Primăria Timişoara, Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport - Universitatea de Vest din Timişoara.
Participanţi
Pot participa toate persoanele care au împlinit 18 ani până la data evenimentului şi au o stare de sănătate şi o pregătire fizică adecvată pentru participarea la un astfel de eveniment.
Nu este necesar ca participanţii să facă parte dintr-un club/asociaţie sportivă.
Fiecare participant va face parte dintr-o echipă.
Participanţii vor concura pe propria răspundere, în acest sens vor semna o declaraţie înainte de începerea evenimentului.
Pe tot parcursul evenimentului participanţii trebuie să aibe o conduită adecvată, în spiritul fair-play-ului şi respectului pentru coechipieri, adversari, oficiali.
Echipe
Echipele sunt formate din 8 titulari + 2 rezerve (opţional). Titularii vor înota câte 30 de minute, în 6 runde, în ordinea programării (total 3 ore). O rezervă va putea înlocui un titular indisponibil, dar nu va putea înota:
- de 2 ori într-o rundă;
- 2x30 de minute consecutiv;
- mai mult de 4 runde.
Nr. concurent | Runda 1 | Runda 2 | Runda 3 | Runda 4 | Runda 5 | Runda 6 |
1 | 13,00-13,30 | 17,00-17,30 | 21,00-21,30 | 01,00-01,30 | 05,00-05,30 | 09,00-09,30 |
2 | 13,30-14,00 | 17,30-18,00 | 21,30-22,00 | 01,30-02,00 | 05,30-06,00 | 09,30-10,00 |
3 | 14,00-14,30 | 18,00-18,30 | 22,00-22,30 | 02,00-02,30 | 06,00-06,30 | 10,00-10,30 |
4 | 14,30-15,00 | 18,30-19,00 | 22,30-23,00 | 02,30-03,00 | 06,30-07,00 | 10,30-11,00 |
5 | 15,00-15,30 | 19,00-19,30 | 23,00-23,30 | 03,00-03,30 | 07,00-07,30 | 11,00-11,30 |
6 | 15,30-16,00 | 19,30-20,00 | 23,30-00,00 | 03,30-04,00 | 07,30-08,00 | 11,30-12,00 |
7 | 16,00-16,30 | 20,00-20,30 | 00,00-00,30 | 04,00-04,30 | 08,00-08,30 | 12,00-12,30 |
8 | 16,30-17,00 | 20,30-21,00 | 00,30-01,00 | 04,30-05,00 | 08,30-09,00 | 12,30-13,00 |
Fiecare echipă va avea un căpitan de echipă care va asigura comunicarea dintre organizatori şi membrii echipei.
Echipele vor fi repartizate pe culoare în ordinea înscrierii, după cum urmează:
Culoarul 1 | Culoarul 2 | Culoarul 3 | Culoarul 4 | Culoarul 5 | Culoarul 6 | ||||||
Stg. | Dr. | Stg. | Dr. | Stg. | Dr. | Stg. | Dr. | Stg. | Dr. | Stg. | Dr. |
- | E1 | E7 | E2 | E8 | E3 | E9 | E4 | E10 | E5 | E6 | - |
Echipament
Este obligatorie utilizarea căştii de înot. Este recomandată utilizarea ochelarilor de înot.
Nu este permisă utilizarea costumelor speciale de înot sau a materialelor ajutătoare: labe, palmare, plute, etc.
Programul competiţiei
Sâmbătă 17.03.2012
Plata înscrierii: 11,30-12,00
Încălzire: 12,00-12,40
Deschiderea competiţiei: 12,40-12,50
Primul start: 13,00
Duminică 18.03.2012
Fluierul de încheiere: 13,00
Festivitatea de premiere 13,15
Regulament
- înotătorii se vor prezenta la start cu maxim 5 minute înainte de ora programată;
- startul se poate lua de pe block-start, de pe marginea bazinului sau din apa;
- in timpul înotului este permisă utilizarea oricărui procedeu de înot;
- participanţii vor înota pe partea de culoar pe care este programată echipă din care fac parte, astfel încât să evite ciocnirile cu înotătorii de pe acelaşi culoar sau de pe culoarul vecin;
- schimbul de ştafetă va fi anunţat printr-un fluier lung, cu 30 de secunde înaintea orei programate. După fluierul lung, schimbul de ştafetă se va realiza în momentul în care cei care înoată vor ajunge la capătul bazinului, în partea din care se face startul;
- în cazul întârzierii unui concurent la schimbul de ştafetă, acesta va putea înota doar timpul rămas din cele 30 de minute aferente rundei respective, din momentul prezentării la start, fără alte penalizări;
- contabilizarea numărului de bazine efectuate, va fi realizată de arbitrii de culoar, pentru eventualele contestaţii existând proba video;
- comportamentul participanţilor trebuie sa fie respectuos faţă de arbitri, ceilalti participanti, spectatori, organizatori sau voluntari;
- nu este permis consumul de bauturi alcoolice pe durata concursului;
- nerespectarea celor de mai sus conduce la penalizări (pâna la excluderea din concurs), decizia fiind la latitudinea organizatorilor.
Penalizări
- greşala de start (startul furat) se penalizează cu 10 bazine;
- întoarcerea greşită (dacă nu se atinge peretele cu orice parte a corpului) se penalizează cu 10 bazine;
- nerespectarea ordinii de intrare la start se penalizează cu 10 bazine;
- nerespectarea spaţiului pentru arbitrii, sau deranjarea acestora se penalizează cu 10 bazine.
Penalizările vor fi aplicate la finalul competiţiei, prin scădere, din numărul total de bazine obţinut de echipa penalizată.
Înscriere
La competiţie pot participa maxim 10 echipe. Înscrierea se va face în ordine cronologică.
Dacă există înotători individuali, fără echipă, aceştia se vor putea înscrie; în funcţie de numărul acestora, organizatorii vor putea forma una sau mai multe echipe, criteriul aplicat fiind cel cronologic (în ordinea înscrierii).
Echipele înscrise (complete) au prioritate în faţa echipelor formate de organizatori din înotători individuali.
Înscrierile se vor face on-line, din data de 16.02.2012 până la data de 10.03.2012, la adresa: http://www.timisoara.inot-masters.ro
Componenţa echipelor şi repartizarea lor pe culoare va fi anunţată on-line, până la data de 14.03.2012.
Costul participării la competiţie este de 50 lei de persoană. Plata înscrierii unei echipe se va face de către căpitanul echipei la secretariatul evenimentului, sâmbătă 17.03.2012, între orele 11,30 şi 12,00.
Fiecare participant va primi:
la începutul competiţiei: tricoul competiţiei, certificat de participare, apă (2 litri);
la fiecare 6 ore, pachet mâncare: 1 baton cereale, 1 banană, 1/4 pizza, dextroză).
Premii
Va fi declarată echipa câştigătoare, echipa care va contabiliza cel mai mare număr de bazine, parcurse în cele 24 de ore ale competiţiei.
Componenţii echipelor de pe primele 3 locuri vor primi diplome.
Concurentul şi concurenta cu cel mai mare număr de bazine parcurse vor primi diplome.
Facilităţi
Organizatorii vor pune la dispoziţia participanţilor:
- spaţiu de odihnă (este recomandată utilizarea sacilor de dormit);
- spaţiu de socializare (dotat cu calculator şi videoproiector, se vor rula filme, videoclipuri, etc.);
- spaţiu în care se va lua masa (dotat cu TV).
Riscul de accidente
Organizatorii vor supraveghea desfăşurarea concursului pe toată durata sa.
Participarea la competiţie presupune o stare de sănătate corespunzătoare şi o bună condiţie fizică.
Participanţii îşi vor asuma responsabilitatea cu privire la riscurile practicării înotului şi riscurile participării la competiţie.
În cazul în care un înotător va avea, pe durata cursei, probleme ce impun asistenţă din partea organizatorilor, va încerca să semnalizeze acest lucru prin ridicarea unei mâini deasupra capului.
Cazare
Organizatorii pot facilita cazarea participanţilor în diverse locaţii cu diferite categorii de confort:
- internat şcolar cu camere cu mai multe paturi (6-8) si grup sanitar pe hol – 7 euro/pat;
- internat şcolar cu camere cu 3 paturi si grup sanitar propriu – 10 euro/pat;
- pensiune sau hotel.
Cum se ajunge la bazin:
Mai multe detalii sunt disponibile la solicitare.